Mistä löytyy sanat runolle joka kertoo kukon ja kanan häämatkasta ? Alkaa ilmeisesti sanoilla: Kiitää pölypilvi tiellä, kukko ja kana ajavat siellä.

Kysytty

Mistä löytyy sanat runolle joka kertoo kukon ja kanan häämatkasta ? Alkaa ilmeisesti sanoilla: Kiitää pölypilvi tiellä, kukko ja kana ajavat siellä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Einari Vuorelan runon Häämatka voi löytää esimerkiksi antologiasta Tunteellinen siili ja muita suomalaisia eläinrunoja (WSOY, 1994). Alun perin runo julkaistiin Vuorelan vuonna 1958 ilmestyneessä kokoelmassa Tikan kannel : runoja nuorille.