Mistä löytyy nuotit Peppi Pitkätossun lauluun: On laiva valmiina lähtöön?

Kysytty

Mistä löytyy nuotit Peppi Pitkätossun lauluun: On laiva valmiina lähtöön?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Melodia ja kosketinsoitinsäestys lauluun On laiva valmiina lähtöön (joka tunnetaan myös Peppi Pitkätossun jäähyväislauluna) sisältyy mm. nuottijulkaisuihin Laps' Suomen : sotalapsien vaiheita (toim. Esko Takkula, 2011). Melodia ja sointumerkit lauluun löytyvät nuottijulkaisuista Tammen Kultainen laulukirja (useita painoksia), Jos sull' lysti on (Lastenkeskus, 2008), Satusaari : Musiikkimatka (WSOY, 2004) ja Lasten kultainen laulukirja. 1 (Fazer Musiikki, 1992).

https://viola.linneanet.fi/vwebv/searchBasic

4 ääntä

Kommentit

Tätä on kysytty toistuvasti ennenkin, ja vastauksissa on valistettu että kyseessä on vanha ruotsalainen kansanlaulu, jota Astrid Lindgren siteerasi.