Mistä löytyy nukkekotikirja

Kysytty

mistä löytyy nukkekotikirja

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mikähän nukkekotikirja mahtaa olla kyseessä?

Plussa-tietokannasta löytyi kaksi nukkekoti/nukkekotikirja nimistä teosta (jätin pois laskuista kaunokirjalliset teokset, kuten Ibsenin Nukkekoti-romaanin). Sijaintitiedot on mahdollista tarkistaa esim. lähimmässä pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastossa.

Löytämäni nukkekotikirjat olivat:

Meggendorfer, Lothar: Nukkekoti (Das Puppenhaus)--vanhanaikainen taitettava nukkekoti, Otava, Helsinki, 1979, ISBN 951-1-05244-6

Boulton, Vivienne: Nukkekotikirja (Doll's house decorator), WSOY, Porvoo, 1995 ISBN 951-0-20132-4 (Kirjan kannessa myös tekstit: Tee itse nukketalon nuket, huonekalut ja pikkutavarat)¨

Lisäksi Plussasta löytyi myös:

Nukkekodin niksikirja, tekijä Tuula Peltola, Tammi, Helsinki 1987, ISBN 951-30-6739-4

Dolls' house details--over 500 craft projects in 1/12 scale, tekijä Kath Dalmeny, David&Charles, London 2000 ISBN 0-7153-0947-1

...ja lukuisia muita aiheeseen liittyviä kirjoja eri kielillä. Asiasanoina aineistohaussa voi käyttää esim. nukkekodit, askartelu, sisustus.