Mistä löytyisi tietoa pedofiili asiasta ja pedofiileista.

Kysytty

Mistä löytyisi tietoa pedofiili asiasta
ja pedofiileista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä pedofiliaan enemmän tai vähemmän läheisesti liittyviä linkkejä:
http://www.sunpoint.net/~nemake/index.html
Tässä muutama pääkaupunkiseudun kirjastojen Plussa-aineistohausta löytynyt suomenkielinen kirja:
Molander: Lasten suojeleminen pedofilialta (2000), Kaikkonen: Pedofilia - ilmiö ja interventiot iisalmelaisittain - vuosina 1992-1995 pedofiilitapaukseen liittynyt työprosessi eri viranomaisten yhteistyönä Iisalmessa (1997), Kriittisiä näkökulmia lapsen hyväksikäytön selvittelyyn (1997), Lasten seksuaalinen hyväksikäyttö ja hyväksikäyttäjät - suojelu ja enneltaehkäisy (1996). Saatavuustietoja voit katsoa osoitteessa http://www.libplussa.fi/
Tässä muutama artikkelivinkki:
Pedofiilien uhrien auttamisesta tuli rankka elämäntyö/Aalto, Pirkko (Satakunnan Kansa 2001-04-22);
Laittoman pornon valtakunta : taistelu internetin lapsiseksiä vastaan kiihtyy (Extra : viikkoliite) /Kotilainen, Vesa (Turun Sanomat 2001-04-07); Seksuaalisesti hyväksikäytettyjen todellista määrää ei tiedä kukaan :
haavoitetut enkelit / Vainela, Marja-Kristiina (Satakunnan Kansa 2001-01-21); Pedofiilit näytteillä /Reinboth, Susanna (Helsingin Sanomat 1999-08-01); Tv:stä tuttu : pedofiileistä on tullut yhteiskunnan uusi, hyvä vihollinen (Nyt :viikkoliite) / Hirvonen, Elina (Helsingin Sanomat 1999-06-04); Vielä tämän vuosikymmenen alussa ei monikaan suomalainen tiennyt , millainen henkilö on pedofiili / Haapavaara, Matti (Kainuun sanomat 1999-01-24); Pedofilia - terveydenhuollon ja lastensuojelun ongelma / Hukkanen, Raija (Suomen lääkärilehti 1998, nro 1-2, sivu 37-42). Uhri vai hirviö? / Himma, Katri (Suomen kuvalehti
1996, nro 36, sivu 22-25).
Useimpia vanhoja lehtiä voi lukea tai kopioida Helsingin pääkirjastossa Pasilassa.