Mistä löytyisi tietoa matkailun historiasta, lähinnä matkustus Suomesta ulkomaille sekä onko kirjallisuutta eri vammaisryhmien matkustuksesta ulkomaille?

Kysytty

Mistä löytyisi tietoa matkailun historiasta, lähinnä matkustus Suomesta ulkomaille sekä onko kirjallisuutta eri vammaisryhmien matkustuksesta ulkomaille?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mikkelin maakuntakirjaston Web Origo -tietokannasta löytyy asiasanahaulla matkailu ja historia yhteensä 44 kirjaviitettä.

Matkailu ja vammaiset, matkailu ja liikuntaesteiset, matkailu ja vammaisuus haku antaa esim. teoksen Borg, Pekka, Erityisryhmien luontoliikunta : vammaismatkailun fyysiset ja asenteelliset puitteet, 1998.
Web Origo on vapaasti verkossa käytettävissä osoitteessa http://mikkeli.kirjas.to/ .

Yliopistokirjastojen Linda-tietokanta tuo haulla matkailu ja erityisryhm? esim. viitteen Kotona ja reissussa : Hyvetek-loppuraportit : Yrittäjien kehittämisprojekti, Kotihoidon kehittämisprojekti, 2000.

Arto-tietokanta sisältää viittauksia lehtiartikkeleihin, esim. matkailu ja vaimmai? haku tuo mm. artikkelit Elämyksiä erityisryhmille (Ketju 2002, nro 3, s. 18-20) ja Nykypäivän kehitysvammaiset ovat tottuneita matkustajia (Ketju 2002, nro 3, s. 22-23).

Niinikään lehtiartikkeleita sisältävästä Aleksistä löytyy haulla vammai* ja matkailu 34 tietuetta.

Tästä aiheesta on melko runsaasti aineistoa. Linda, Arto ja Aleksi -tietokannat ovat kuitenkin käytettävissä vain kirjastossa. Tietopalvelu neuvoo mielellään hakujen teossa.