Mistä löytyisi siirtolaiskansan kalentereita Minnesotasta vuosilta 1940 ja 1954? Entä Raittiuskansan kalentereita 1940-luvulta?

Kysytty

Mistä löytyisi siirtolaiskansan kalentereita Minnesotasta vuosilta 1940 ja 1954? Entä Raittiuskansan kalentereita 1940-luvulta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymäsi Siirtolaiskansan kalenterit löytyvät Siirtolaisinstituutin Turun yksikön kirjastosta. Myös Seinäjoen yksikön kirjastosta löytyvät kyseisen vuoden kalenterit. Kalenterit ovat käsikirjastokappaleita, eli niitä ei ole mahdollista lainata kotiin, mutta postitse on mahdollista saada kopioita tai sähköpostitse skannattuja sivuja ja maksua vastaan voi saada kopioituna jopa koko kirjan!

Siirtolaisinstituutin kirjaston yhteystiedot löydät seuraavasta linkistä: http://www.migrationinstitute.fi/sinst/kirjasto.php

Raittiuskansan kalentereita näyttäisi olevan Työväenliikkeen kirjastossa, jossa niitä voi nähdä paikan päällä, mutta kotilainaksi niitä ei voi saada. Työväenliikkeen kirjasto on heinäkuussa suljettuna. Seuraavasta linkistä löydät kirjaston yhteystiedot: http://www.tyovaenperinne.fi/