Mistä löytyisi rikoslain pykälät jotka olivat käytössä 1850-luvulla

Kysytty

Mistä löytyisi rikoslain pykälät jotka olivat käytössä 1850-luvulla

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

1850-luvulla oli voimassa vuoden 1734 laki. 1860-luvulla rikoslakiin tehtiin joitain muutoksia, mutta varsinaisesti varsinaisest uusi rikoslaki säädettiin 1889.
Vuoden 1734 laki löytyy näköispainoksena ja nykyasuisena versiona julkaisusta Ruotzin Waldacunnan Laki 1734. Vuoden 1889 laki löytyy Suomalaisen kirjallisuuden seuran toimituksista nro 54.