Mistä löytyisi lisätietoa kirjailijasta nimeltä Per Maaranniitty (Fennican mukaan kirjoittanut myös nimellä Ekholm, P.)?

Kysytty

Mistä löytyisi lisätietoa kirjailijasta nimeltä Per Maaranniitty (Fennican mukaan kirjoittanut myös nimellä Ekholm, P.)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Maaranniitty on julkaissut teoksia eri etunimillä (Per, Pietari, Per-Åke sekä myös nimellä P. Korhonen) suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi enimmäkseen omakustanteina. Englanninkielisen teoksen Love is a trap on kustantanut lontoolainen Minerva ja romaanin Sjuk kustansi Schildts 1977. Teoksia on ilmestynyt 1970-2000 luvuilla.

Svenska Österbottens Litteraturföreningenin lehdessä Horisont nro. 2, vsk.36, 1989, s. 95-96 on Mauno Ruokosen kirjoittama kirja-arvostelu Maaranniityn teoksesta Saat anteeksi, Suomi. Saman lehden v. 1988 numerossa 3 on Per Åke Maaranniityn artikkeli "Tankar om generationskultur".

Per Maaranniitty on pakinoi myös Kirjastolehden numerossa 4/2003 otsikolla "Kirjastoholismi : miksi siitä ei puhuta avoimesti?"

Internetistä en toistaiseksi löytänyt enempää tietoa, mutta mainittu kirja-arvosteluhan saattaa sisältää taustatietoa myös kirjailijasta. Selailemalla kirjallisuus- ja kulttuurilehtien vuosikertoja teoksien ilmestymisvuonna tai sitä seuraavana vuonna saattaa löytää tietoa, jota ei ole luetteloitu.

Per Maaranniityn teokset Fennica-luettelossa:

Tekijä: Maaranniitty, Per.
Nimeke: Elämä kuin runo /
Julkaistu: [Helsinki] : : [P. Maaranniitty],, [2001] (([Edita]))

Tekijä: Maaranniitty, Per.
Nimeke: Huset vid Norrsvängen : : en berättelse om ärlighet och ideal i lögnens tidervarv /
Julkaistu: [Esbo] : : [Per Maaranniitty],, 2003 (Edita))

Tekijä: Maaranniitty, Per.
Nimeke: I kärlekens namn /
Julkaistu: [Lohiranta] : : Laserman,, 1987 (Koillissanomat))

Tekijä: Maaranniitty, Per.
Nimeke: Kallis, hyödytön kostomme /
Julkaistu: [Lohiranta] : : Laserman,, 1988 (Koillismaan kirjap.))

Tekijä: Maaranniitty, Per.
Nimeke: Koti-isän puheenvuoro /
Julkaistu: Hki : : [Mannerheimin lastensuojeluliitto],, 1982
((Ornamentum))

Tekijä: Maaranniitty, Per.
Nimeke: Love is a trap /
Julkaistu: London : : Minerva,, 1997.
Kokoelma: KANSALLISKOKOELMA (käyttö vain lukusalissa)

Tekijä: Maaranniitty, Per.
Nimeke: Naisen psykologiaa käytännön miehelle (ja muita
kerettiläisyyksiä, joista taas saan kärsiä) /
Julkaistu: Helsinki : : [P. Maaranniitty],, 2000.

Tekijä: Maaranniitty, Per.
Nimeke: Rajattoman erotiikan kuolema / P. Korhonen
Julkaistu: [Lohiranta] : : Laserman,, 1989 (Koillismaan kirjap.))

Tekijä: Maaranniitty, Per.
Nimeke: Saat anteeksi, Suomi! /
Julkaistu: [Lohiranta] : : Laserman,, 1988 (Koillismaan kirjap.))

Tekijä: Maaranniitty, Per.
Nimeke: Satiirista /
Julkaistu: Helsinki : : Laserman : : [Pietari Maaranniitty],, 2005.

Tekijä: Maaranniitty, Per.
Nimeke: Sjuk /
Julkaistu: [Hfors] : : Schildt,, 1977 (G. Mäkinen & co))

Tekijä: Maaranniitty, Per.
Nimeke: Tasa-arvo ja elatusvelvollisuus /
Julkaistu: [Hki] : : Elatusvelvollisten yhdistys,, 1978

Tekijä: Maaranniitty, Per.
Nimeke: Typeryyden peruskurssi, eli, Piilevän fasisimin
tarkastelua /
Julkaistu: Helsinki : : Laserman : : [Pietari Maaranniitty],, 2005.

Tekijä: Maaranniitty, Per.
Nimeke: Vapaa Suomi /
Julkaistu: Närpiö : : [Tekijä],, [1972]