Mistä löytäisin voimisteluohjeita ns. fysiopalloon? Iso, koko ihmisen painon kestävä pehmeä pallo. Jumppasaleihin on matkaa ja harjoittelisin mieluiten kotona …

Kysytty

Mistä löytäisin voimisteluohjeita ns. fysiopalloon? Iso, koko ihmisen painon kestävä pehmeä pallo. Jumppasaleihin on matkaa ja harjoittelisin mieluiten kotona , omalla vapaa-ajalla. Myös nettisivuosoitteet ovat tervetulleita! Kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitat varmaan palloa, josta käytetään myös nimityksiä terapiapallo, jättipallo ja tasapainopallo. Se on suuri pallo, jonka päällä voi tehdä erilaisia jumppaliikkeitä. Pääkaupunkiseudun kirjastoista löytyy ainakin kaksi kirjaa, joissa on näille palloille jumppaohjeita: Pirjo Huovisen Jänteväksi jättipallolla ja Lisa Westlaken englanninkielinen Strong to the core. Huovisen kirja on hankittu Helsingin pääkirjastoon ja Espoon Leppävaaran, Ison omenan ja Nöykkiön kirjastoihin ja Westlaken kirja Vantaan Myyrmäen ja Espoon Leppävaaran kirjastoihin. Nettisivuilta, joita kyllä löytyi paljon, en onnistunut löytämään jumppaohjeita, vaan ne viittasivat erilaisiin jumpparyhmiin tai palloa myyviin liikkeisiin. Liikuntaseurojen kautta voisi ehkä löytyä ohjeita.