Mistä löytäisin vanhan ajan joulutarinoita tai satuja luettavaksi. Ei romaania vaan lyhyehköjä satuja tai tarinoita.

Kysytty

Hei! Mistä löytäisin vanhan ajan joulutarinoita tai satuja luettavaksi. Ei romaania vaan lyhyehköjä satuja tai tarinoita.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Joulutarinoita löytyy esimerkiksi seuraavista teoksista:

Hauskaa Joulua!: Joulukertomuksia kahdeksan vuosisadan ajalta. Koonnut Erkki Valkeila.

Hauskaa joulua: Vanhoja joulukertomuksia. Toim. Juri Nummelin.

Astrid Lindgren: Joulukertomuksia.

Mika Waltari: Joulutarinoita.

Tuutikki Tolonen: Joulusatuja: 24 satua joulun odotukseen.