Mistä löytäisin tietoja keskiaikaisten seikkailijoiden/matkaajien elinoloista.

Kysytty

Mistä löytäisin tietoja keskiaikaisten seikkailijoiden/matkaajien elinoloista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Apua voisi löytyä seuraavista teoksista:

1 Amerikan löytöretken päiväkirja / Kolumbus, Kristoffer
Hämeenlinna : Karisto, 2000

2 Löytöretkeilijä ja muita eksyneitä / Verronen, Maarit
Helsinki : Tammi, 1999

3 Amerikan löytöretken päiväkirja / Kolumbus, Kristoffer
Hämeenlinna : Karisto, 1992

4 Suuret löytöretket / Ventura, Piero
[Espoo] : Weilin + Göös, 1987

5 Otavan suuri maailmanhistoria. 10 : Suuret löytöretket / Arild Hvidtfeldt ; [suom. Heikki Eskelinen] ; [kuvatoim. ja taitto: Anders Röhr...et al.] /
Helsingissä : Otava, 1984

6 Avaruus ; Eläinten kehitys ; Löytöretket / Wolf, Tony
[Hki] : Mestarikustannus, [1983]

7 Kansojen historia. Osa 11 : Löytöretket - uskonpuhdistus / [toimitustyö: Kaarina Visakanto] ; [suomennos pohjautuu Jussi Teljon ja Lauri Hirvensalon käännökseen] / Grimberg, Carl
Porvoo : WSOY, 1982

8 Maailmanhistorian suuret löytöretket /
[Hki] : Valitut palat, 1980

9 Ihmiskunnan värikkäät vaiheet. 3 : Löytöretket, täysrenessanssi, uskonsodat /
Porvoo : WSOY, 1971

10 Löytöretkeilijöitä / Künze, Wolfgang
Porvoo : WSOY, 1959

11 Kansojen historia. 12 : Löytöretket, uskonpuhdistus / Grimberg, Carl
Porvoo : WSOY, 1957

12 Amerikan löytöretken päiväkirja / Kolumbus, Kristoffer
Hämeenlinna : Arvi A. Karisto, 1950

13 Maantiede ja löytöretket : uusin aika 17.-vuosisadan alusta nykyaikaan (loppupuoli) kertomus siitä, miten maa on tullut tunnetuksi ja maantiede kehittynyt / Inha, I. K.
Porvoo : WSOY, 1926

14 Maantiede ja löytöretket : uusin aika 17.-vuosisadan alusta nykyaikaan (alkupuoli) : kertomus siitä, miten maa on tullut tunnetuksi ja maantiede kehittynyt / Inha, I. K.
Porvoo : WSOY, 1923

15 Löytöretkeilijä James Cook / Lang, John
Helsinki : Ahjo, 1919

16 Maantiede ja löytöretket. 2 : suurien löytöretkien aikakausi : kertomus siitä miten maa on tullut tunnetuksi ja maantiede kehittynyt / Inha, I. K.
Porvoo : WSOY, 1914

17 Maantiede ja löytöretket. 1 : vanha aika ja keski aika : kertomus siitä miten maa on tullut tunnetuksi ja maantiede kehittynyt / Inha, I. K.
Porvoo : WSOY, 1912

18 Ultima Thule : pohjoiset löytöretket / Lainema, Matti
[Helsinki] : WSOY, 2001

19 Portugali : löytöretkeilijäin maa / Ervi, Heli
Helsinki : Tammi, 2001

20 Toinen aalto : eurooppalaiset rosvo- ja löytöretket Amerikoissa / Henriksson, Markku
[Helsinki] : Gaudeamus, 1997

21 Portugali : löytöretkeilijöiden maa / Ervi, Heli
Helsinki : Tammi, 1992

22 Hengen jättiläiset : taiteilijoita, löytöretkeilijöitä, keksijöitä, tiedemiehiä /
Porvoo : WSOY, 1960

23 AVARTUVA MAAILMA : SUURET LÖYTÖRETKET KUVINA / BETTEX, ALBERT

24 Suuntana tuntematon : ensimmäisten löytöretkeilijäin seikkailut / Herrmann, Paul
Jyväskylä : Gummerus, 1956

25 Työn ja toiminnan miehiä : kertomuksia keksijäin, löytöretkeilijäin, uskonsankarien ja ihmiskunnan hyväntekijäin elämästä / Karilas, Yrjö
Porvoo : WSOY, 1934

26 Suuret tutkimusmatkat /
Helsingissä : Otava, 2007

27 Euroopan historia. Herääminen : 1300-1600 / suomentanut Heikki Eskelinen / Alnæs, Karsten
Helsingissä : Otava, 2004

28 Arabian salaperäinen vaeltaja : tutkimusmatkaaja G. A. Wallin / Löytönen, Markku
Helsinki : Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 2001

29 Kirje kuningas Manuelille Brasilian löytymisestä / Caminha, Pero Vaz de
Helsinki : Like, 2001

30 Sulkakäärme ja jaguaarijumala : Mesoamerikkaa olmeekeista asteekkeihin / Catani, Marina
[Tampere] : Tampereen taidemuseo, [1997]

31 Eteläisten merten salaisuus / Löytönen, Markku
Helsinki : Suomalaisen Kirjallisuuden Seura, 1996

32 Ihmisen tiet: Ihminen, ympäristö ja kulttuuri / Jouni Ekonen ... [et al.] ; [piirrokset: Maarit Inbar] ; [kartat: Risto Rissanen] ; [kaaviot ja diagrammit: Elisabet Haapalainen ja Jaakko Hämäläinen] ; [kronologinen taulukko: Jaakko Hämäläinen] /
Helsingissä : Otava, 1996