Mistä löytäisin tietoa yhteisömedia- sekä mikroblogipalveluista?

Kysytty

Mistä löytäisin tietoa yhteisömedia- sekä mikroblogipalveluista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Joensuun seutukirjaston kokoelmatietokannasta löytyy yhteisömediaan liittyvää kirjallisuutta mm.

Yksilöllinen yhteisöllisyys : avaimia yhteisöllisyyden muutoksen ymmärtämiseen , Tampere University Press, 2011

Uusi kultakausi : sinä ja me : miten siirrämme yhdessä Suomen tulevaisuuteen, joka on jo täällä : pamfletti , WSOY, 2011

Laine, Marjatta: Mummo ja vaari verkkoon : seniorin opas sosiaaliseen mediaan , Docendo, 2011

Aalto, Tuija: Löydy : brändää itsesi verkossa, Avain, 2010

Aalto, Tuija: Nettielämää : sosiaalisen median maailmat , BTJ, 2009

Li, Charlene: Verkkovalta : voittaminen sosiaalisten teknologioiden maailmassa , Tietosanoma, 2009

Salmenkivi, Sami: Yhteisöllinen media ja muuttuva markkinointi 2.0 , Talentum, 2007

Karjaluoto, Heikki: Digitaalinen markkinointiviestintä : esimerkkejä parhaista käytännöistä yritys- ja kuluttajamarkkinointiin , Docendo, 2010

Hintikka, Kari A.: Johdatus osallistumistalouteen : internetin uusia taloudellisia toimintaympäristöjä , Tietoyhteiskunnan kehittämiskeskus, 2008

Alasilta, Anja: Blogi tulee töihin , Infor, 2009

Isokangas, Antti: Suora yhteys : näin sosiaalinen media muuttaa yritykset , Taloustieto, 2011

Otala, Leenamaija: Wikimaniaa yrityksiin : Yritys 2.0 tuottamaan , WSOYpro, 2008

Forsgård, Christina: Suhde : sosiaalinen media muuttaa johtamista, markkinointia ja viestintää , Infor, 2010

Leino, Antti: Dialogin aika : markkinoinnin & viestinnän digitaaliset mahdollisuudet , Infor, 2010

Kortesuo, Katleena: Tee itsestäsi brändi : asiantuntijaviestintä livenä ja verkossa , Docendo, 2011

Levo-Henriksson, Ritva: Yhteisö, media, yhteisömedia : yhteisöä ja identiteettiä rakentamassa.Teoksessa Kivi vai katedraali : organisaatioviestintä teoriasta käytäntöön, Infor, 2008, s. 255-267

Mikroblogeja käsitellään ainakin seuraavissa painetuissa ja verkkojulkaisuissa:

Haavisto, Maija: Näin käytät Twitteriä , Finn Lectura, 2009

Mobiiliopas: Mikroblogit
https://sites.google.com/site/avomobiiliopas/tiedottaminen/blogit

Mitä teen ja missä olen? Läsnäoloa mikroblogin välityksellä / Jani Roine. Tampereen yliopisto
Tietojenkäsittelytieteiden laitos. Vuorovaikutteinen teknologia. Pro gradu –tutkielma, Heinäkuu 2010
http://www.cs.uta.fi/research/thesis/masters/Roine_Jani.pdf

Osallistava markkinointiviestintä sosiaalisessa mediassa / Vuorinen, Ann-Elisabeth. Lappeenrannan teknillinen yliopisto, Kauppatieteellinen tiedekunta, Johtamisen ja kv-liiketoiminnan laitos, Kansainvälinen markkinointi. nbnfi-fe201001211152.pdf