Mistä löytäisin tietoa sähköpostimarkkinoinnista?

Kysytty

Mistä löytäisin tietoa sähköpostimarkkinoinnista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sähköpostimarkkinointia käsitellään seuraavissa kirjoissa: Leino, Antti: Dialogin aika : markkinoinnin & viestinnän digitaaliset mahdollisuudet, Infor 2010,

Klikkaa tästä : internetmarkkinoinnin käsikirja v. 09´, Mainostajien liitto 2009 ja Rope, Timo: 100 keinoa hyödyntää internetiä, WSOY 2003.
Sähköisen suoramarkkinoinnin sääntelystä ja lainsäädännöstä löytyy tietoa kirjasta Innanen, Antti: Internet-oikeus, Edita 2009. Nämä kirjat kuuluvat ainakin Joensuun seutukirjaston kokoelmiin.
Seuraava teos löytyy ainakin Varastokirjastosta: Keskinen, Toni. Mobiilimarkkinoinnin käsikirja Mainostajien Liitto, 2001. Kirja Granholm, Paula:
Verkkoliiketoiminnan strateginen kehittäminen varsinaissuomalaisissa pk-teollisuusyrityksissä [Helsinki] : Kauppa- ja teollisuusministeriö, elinkeino-osasto : 2001 puolestaan on useissa maakuntakirjastoissa ja Itä-Suomen yliopiston Joensuun kampuskirjastossa.

Muita yliopstokirjastojen Linda-tietokannasta löytyneitä teoksia:

Seppänen, Kimmo: Tuloksia sähköpostimarkkinoinnilla : yksin tai osana muuta markkinointimixiä / Kimmo Seppänen. Helsinki : Parempi-kirjat, Genisys 2009

Perälä, Marita: Sähköposti markkinointikanavana : WSOY:n Uudet kirjat-kerhon jäsenten suhtautuminen sähköpostimarkkinointiin / Marita Perälä. [Tampere], 2006. - Pro gradu -työ : Tampereen yliopisto

Kemppainen, Sanna. ; Mannermaa, Mervi: Sähköinen viestintä markkinoinnin ja asiakassuhdetoiminnan välineenä : Sangus Oy / Sanna Kemppainen & Mervi Mannermaa.

Kemi, 2001. - AMK-opinnäytetyö : Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu, Talouden ja hallinnon koulutusohjelma, 2001.

Käyrä, Anssi. ; Värttö, Jani: Sähköposti ja Web yrityksen markkinoinnissa ja asiakassuhteiden ylläpitämisessä : True Media Oy / Anssi Käyrä & Jani Värttö.

Kemi : Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu, 2000. - Opinnäytetyö : Kemi-Tornion ammattikorkeakoulu, Talouden ja hallinnon koulutusohjelma, 2000

Arto- ja Aleksi-artikkeliviitetietokannoista hakusanoilla sähköpostimarkkinointi tai yhdistävällä hakusanat sähköposti ja markkinointi löytyi muutamia aikakauslehtiartikkeleita:

Uutta sähköposti- ja tekstiviestimarkkinoinnin alalla / Willebrand, Martin von. Julkaisussa: IPR info. - Helsinki : Unionimedia. - 1456-9914. - 2004 : 1, s. 24-26

Markkinointi sähköpostitse vaatii vastaanottajan luvan. Sarja:Kuluttaja-asiamiehen kannanottoja Julkaisussa: Kuluttajansuoja. - Helsinki : Painatuskeskus. - 0357-2854. - 2000 : 3, s. 6

Männikkö, Päivi Suoramarkkinoija pyrkii kuluttajan lähelle julkaisussa: Tietosuoja 20(2008): 3, 22-23 2008 Männikkö, Päivi Sähköiseen suoramarkkinointiin tarvitaan lupa, julkaisussa: Tietosuoja 19(2007): 1, 40 2007

Summa, Markku Selkeät pelisäännöt ovat kaikkien etu, julkaisussa: Tietosuoja 17(2005): 4, 16-17 2005

Summa, Markku Sähköinen suoramarkkinointi etsii vielä toimintauomiaan, julkaisussa: Tietosuoja 17(2005): 4, 16-17 2005

Hammonds, Keith H. Roskakustit kuriin, julkaisussa: Bisnes.fi 2003: 51, 52-57 2003

Korkiakoski, Kari PR verkossa,julkaisussa: Bisnes.fi 2003: 46, 60-61 2003

Wreden, Nick Sähköpostimarkkinoinnin pioneeriaika, julkaisussa: Fakta 20(2000): 3, liite 2000

Ammattikorkeakoulujen Theseus-tietokannasta https://publications.theseus.fi/search löytyy hakusanalla sähköpostimarkkinointi 47 opinnäytettä, jotka ovat verkossa luettavissa.

Verkkojulkaisuja:
Pekka Huttunen, Samuli Tursas: Sähköpostimarkkinoijan opas 1.0.1 http://www.snoobi.fi/userData/snoobifi/doc/Sahkopostimarkkinoijan-opas-…

Sähköpostimarkkinoijan käsikirja
http://www.sahkopostimarkkinointi.info/

23.9.2009 Suomen Asiakkuusmarkkinointiliitto ry, ASML
B2B-SÄHKÖPOSTIMARKKINOINNIN HYVÄ TAPA http://www.asiakastieto.fi/pdf/ohje_b2b_markkinointi.pdf

Tutkimus: Sähköpostimarkkinointi lisää myyntiä. Markkinointi ja Mainonta, 9.4.2002, 8:59

http://www.marmai.fi/uutiset/tutkimus+sahkopostimarkkinointi+lisaa+myyn…
Sähköpostimarkkinointi http://www.mext.fi/stimarkkinointi/sivu-2