Mistä löytäisin tietoa kilpailijayhteistyöstä? Teen ryhmätyötä, eikä kirjastosta löytynyt hyllystä oikein sopivaa.

Kysytty

Mistä löytäisin tietoa kilpailijayhteistyöstä? Teen ryhmätyötä, eikä kirjastosta löytynyt hyllystä oikein sopivaa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Taloustieteelliseen tietoon keskittynyt Helsingin Kauppakorkeakoulun Helecon Mix –tietokanta ei anna sanalla kilpailijayhteistyö yhtään viitettä, mutta hakua laajentaen esimerkiksi seuraavaksi: kilpail* & yhteistyö* (katkaisu ja hakusanojen yhdistäminen) saadaan viitteitä jo paljon. Joukosta saattaa löytyä relevantteja. Oheen on poimittu muutamia ehkä soveliaita artikkeliviitteitä ja yksi kirja.

Strateginen kumppanuus tuo kilpailukykyä / Johtoporras 2002 : 3-4, s. 13-14
Yhteistyöllä kilpailukykyä / Logistiikka 2002 : 7, s. 14
Verkostoitumisesta kilpailukykyä yritystoimintaan / Economic trends 2002 : 5, s. 36-40
Voitto kahden perheyrityksen yhteistyöprosessille: Meconet Oy! Vuoden konsultointityö 2001 -kilpailu / Pkt.fi 2002 : 4, s. 6-9
Strategisen liittoutuman solmiminen / Yritystalous 2001 : 5, s. 25-29
Yritysyhteistyöllä lisää kilpailukykyä PK-sektorille / Koneyrittäjä 2001 : 1, s. 62-63
Kilpailukyvyn kehittäminen yritystenvälisen yhteistyön avulla - case: Etelä-Karjalan metsäteollisuus ja pk-sektori 2002 / Ahola, Jyrki

Perushaulla yritysyhteis* saadaan myös lukuisia viitteitä. Tässä muutamia:

Kulttuurin sponsorointi ja yritysyhteistyö : kehitys ja käytännöt, 2002 / Oesch, Pekka
Kansainvälisen liiketoiminnan käsikirja, 2002 / Karhu, Kari
Verkostoylivoimaa , 2002 / Pirnes, Hannu

Kolme viimeisintä kirjaa löytyy myös pääkaupunkiseudun yleisistä kirjastoista. Saatavuustiedot HelMet-aineistohausta http://www.helmet.fi

Todettakoon, että Helecon Mix -tietokanta on siitä hyvä, että siihen on uudempi kirjallisuus tallennettu sisällysluetteloineen. Helecon Mix on käytettävissä Helsingin kaupunginkirjastojen asiakastyöasemilta