Otsikko
Mistä löytäisin tieteellisten lehtien sitaatioindeksilukuja (esim. viime vuodelta Cancer), onko niistä julkaistu listaa tms.?

Kysytty

Mistä löytäisin tieteellisten lehtien sitaatioindeksilukuja (esim. viime vuodelta Cancer), onko niistä julkaistu listaa tms.?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lääketieteessä määritetään ns. impact factor eli viittauskerroin -pisteitä artikkeleille ja lehdille. Tietoja näistä saa Science Citation Index ja Journal Citation Reports -tietokannoista. Turussa nämä tietokannat ovat käytössä Turun yliopiston pääkirjastossa (Yliopistonmäki)sekä Lääketieteellisen tiedekunnan kirjastossa (Kiinamyllynkatu 10). Tietokantoihin voi teettää maksullisia hakuja.
Asiakkaat voivat käyttää myös itse käyttää tietokantoja.
Internetistä osoitteesta http://www.mco.edu/lib/instr/impact_factors.html löytyy joidenkin lehtien viittauskertoimia.