Mistä löytäisin tiedon siitä, onko keneltäkään keskisuomalaiselta lastenkirjailijalta tullut tai tulossa tänä vuonna uutta lastenkirjaa?

Kysytty

Mistä löytäisin tiedon siitä, onko keneltäkään keskisuomalaiselta lastenkirjailijalta tullut tai tulossa tänä vuonna uutta lastenkirjaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Keskisuomalaisia lastenkirjailijoita voi hakea esimerkiksi Keski-Suomea käsittelevästä Keski-aluetietokannasta, joka löytyy täältä:

http://www.jyvaskyla.fi/kirjasto/keskisuomi tai http://jkl226.jkl.fi/Keski?formid=form2

Valitsemalla asiasanaksi "lastenkirjallisuus" sekä julkaisuvuodeksi 2013-2013, löytyy 6 uutta teosta keskisuomalaisilta lastenkirjailijoilta: Hannele Huovilta, Kreetta Onkelilta, Timo Parvelalta ja Sinikka Valkolalta.

Lisäksi kaunokirjallisuuden verkkopalvelu Kirjasammosta (www.kirjasampo.fi) voi selailla kirjailijoita maakunnittain tai hakea hakusanoilla "keski-suomi ja lastenkirjailijat". Listalta löytyvistä kirjailijoista ainakin Sari Kanalalta on ilmestynyt tietokirja Hännän varjossa (2013, luokka 58.11) ja Laura Lähteenmäeltä tulossa nuortenromaani Kaiken peittävä tulva (2013).