Mistä löytäisin tiedon montako saarta kuluu Lofootteihin. Olen tutkinut kirjoja ja etsinyt netistä, mutta en ole löytänyt tätä tietoa.

Kysytty

Mistä löytäisin tiedon montako saarta kuluu Lofootteihin. Olen tutkinut kirjoja ja etsinyt netistä, mutta en ole löytänyt tätä tietoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

LOfootteihin kuuluu 7 isompaa saarta ja paljon pieniä saaria. Tosin näistä seitsemästä Vaeroy ja Röst ovat melko pieniä. Vesteråleniin kuuluu 3 saarta. Jos haluat laskea pienempien saarien lukumäärän, sen voi tehdä esim. kartasta Lofoten (2000) Statens kartverk, mittakaava 1:100 000. - Leif Ryvardenin kirjassa Lofoten - Vesterålen: Ett fjellrike i havet (1996) on kerrottu näistä saarista.