Mistä löytäisin suomeksi yleistietoa Sveitsistä? Olen lähdössä matkalle Sveitsiin ja tarvitsen tietoja maasta; kulttuurista, historiasta, nähtävyyksistä, yms.

Kysytty

Mistä löytäisin suomeksi yleistietoa Sveitsistä? Olen lähdössä matkalle Sveitsiin ja tarvitsen tietoja maasta; kulttuurista, historiasta, nähtävyyksistä, yms.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sveitsistä kertovia suomenkielisiä kirjoja ei ole kovin paljon. Maantieteen hakuteoksissa Maailma nyt 1: Länsi- ja Keski-Eurooppa (1993) ja Maailma tänään 12: Keski-Eurooppa (1996) kerrotaan yleistietoa Sveitsistä. Matkailutietoa löytyy Berlitzin videolta Sveitsi: talviset Alpit & kesäiset järvet ja Alpit (1991).
Englanniksi löytyy enemmän, esim. matkailutietoa Switzerland (Insight guides, 2000), tapatietoa Hyde Flippo: The German way: aspects of behavior, attitudes, and customs in the German-speaking world (1997) ja yleistietoa esim. kulttuurista hakuteoksesta Encyclopedia of contemporary German culture (1999) sekä historiaa esim. J. Murray Luck: History of Switzerland (1985).