Mista löytäisin Pablo Nerudan runon "Oodi merelle" Onko suomennettu?

Kysytty

Mista löytäisin Pablo Nerudan runon "Oodi merelle"
Onko suomennettu?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkistin Pablo Nerudan suomennetut runokokoelmat Andien mainingit, Kysymysten kirja, Meren ja jään portit, Runoja ja Valitut runot. Samoin kävin läpi Latinalaisen Amerikan runouden antologiat Näin ihminen vastaa ja Kello 0. Runoa ei näistä löytynyt. Vaikuttaa siltä, että sitä ei ole suomennettu. Voi tietysti olla mahdollista, että runo on suomennettu jollakin muulla nimellä.