Mistä löytäisin lisätietoa aiheena tunneterapia. Olen kiinnostunut koulutuksesta/koulutuksen järjestäjistä ja kirjallisuudesta.

Kysytty

Mistä löytäisin lisätietoa aiheena tunneterapia. Olen kiinnostunut koulutuksesta/koulutuksen järjestäjistä ja kirjallisuudesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hakusanalla ”tunneterapia” ei näytä löytyvän ainakaan Helmet-kirjastojen valikoimista oikein mitään. Aiheesta näyttäisi kuitenkin olevan tietoa esimerkiksi Antti Pietiäisen teoksessa ”Tunne, antitunne, perimä : johdanto tunteiden dynamiikkaan” (Natura Medicina, 2013) ja Marja-Liisa Veijosen teoksesta ”Luontaisesti terveeksi” (Edico, 2008).

Ilmeisesti tunneterapialla on läheinen suhde vyöhyketerapiaan. Siihen liittyvää koulusta antavia tahoja löytyy Googlella käyttämällä hakusanoja ”vyöhyketerapia” tai ”tunneterapia” ja ”koulutus”. En anna suoraan linkkejä, jotten tulisi mainostaneeksi mitään koulutusta antavaa tahoa. Vyöhyketerapiasta on myös enemmänkin kirjoja kirjastojen valikoimissa.

Sinänsä lienee ehkä syytä muistuttaa, että vyöhyketerapia lasketaan uskomushoitoihin, jotka ovat sairauksien hoidossa tieteellisten tutkimusten mukaan tehottomia. Asiasta kerrotaan esimerkiksi englanninkielisen Wikipedian artikkelissa osoitteessa https://en.wikipedia.org/wiki/Reflexology.

3 ääntä

Kommentit

Vastauksen viimeinen kappale oli mielestäni aiheeton lisäys.