Mistä löytäisin laulun sanat, nuotit tai jopa äänitteen laulusta Vangin laulu. Etsimäni laulun sanoitukseen sisältyy "Auran aallot myrskyisinä (?) pauhaa". …

Kysytty

Mistä löytäisin laulun sanat, nuotit tai jopa äänitteen laulusta Vangin laulu. Etsimäni laulun sanoitukseen sisältyy "Auran aallot myrskyisinä (?) pauhaa". Mieheni vanhan tädin toivomuksesta tätä kyselen. Hän oli kai Turun reissulla laulanut muiden kanssa ko. laulua. Minulle ja meille tuli sävelmäkin mieleen. Vanha suomalainen balladi, hengellinen sävelmä vai venäläinen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vangin laulun sanat ja nuotit löytyvät ainakin teoksesta Suuri toivelaulukirja 18. Se on useimmissa yleisissä kirjastoissa saatavana.
Levylle tuon kappaleen ovat laulaneet ainakin Reijo Frank ja Tapio Rautavaara (Rautavaara levyllä Auringon lapsi).