Mistä löytäisin kuvia ja kertomuksia Raajärven kaivoksesta/kaivostoiminnasta sekä siellä sattuneesta onnettomuudesta? Myös lähialueen kaivostoiminta…

Kysytty

Mistä löytäisin kuvia ja kertomuksia Raajärven kaivoksesta/kaivostoiminnasta sekä siellä sattuneesta onnettomuudesta? Myös lähialueen kaivostoiminta kiinnostaa, koska tiedän että siinä on ollut muitakin kaivoksia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin tällaisia julkaisuja löytyy Raajärven ja Kärväsvaaran kaivoksista, jotka sijaitsivat lähellä Misiä.
Erkki Siiraman artikkeli Kaivostoiminta Misin rautamalmialueella vuosina 1958-1975, Vuoriteollisuus-lehdessä 1976: 2, 114-118
ja Erkki Siiraman artikkeli : Misin rautamalmialue
Titaani-lehdessä 1976:6, s.32-35

NUUTILAINEN, Juhani 1964. Misin rautamalmialueen geologiasta. , 89, [7] s. + liitek.

Yllämainitut julkaisut löytyvät Geologian tutkimuskeskuksen Rovaniemen kirjastosta, osoite Lähteentie 2
96440 Rovaniemi, Puhelin: 020 550 4130, 020 550 4131
sähköposti: roilibrary@gtk.fi