Mistä löytäisin jonkinlaisen luettelon kotimaisten kirjailijoiden teoksista, joiden teemana on jollain tavalla MATKA? Tarvitsisin tietoa pikaisesti…

Kysytty

Mistä löytäisin jonkinlaisen luettelon kotimaisten kirjailijoiden teoksista, joiden teemana on jollain tavalla MATKA?

Tarvitsisin tietoa pikaisesti opppilaitteni käyttöön. Suomen kirjasäätiön kampanjan teema on tänä vuonna matka, mutta materiaali tulee kouluille vasta myöhemmin...

Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Rauman kirjasto on laatinut valikoimaluettelon otsikolla Matkustelua kaunokirjallisesti. Tässä luettelossa on mukana myös käännöskirjallisuus.
http://www.rauma.fi/kirjasto/lukuvinkkeja/matkustelua_kauno.htm

Voit hakea matkakirjallisuutta Hämeenlinnan kaupunginkirjaston verkkokirjastosta. http://hameenlinna.kirjas.to/
Kirjoita tarkennetun haun näytöllä asiasanakenttään hakusanat: matkakirjallisuus tai matkat tai matkailu tai vaellusromaanit. Rajaa haku vielä seuraavasti: luokka: kaunokirjallisuus, pääkielet: suomenkieliset teokset, aineistolaji: kirja, osastot: aikuistenosastot. Hakutulokseksi saat listauksen kirjoista, mutta valitettavasti listassa ovat mukana myös käännösromaanit. Klikkaamalla teoksen nimeä pääset tarkempiin tietoihin. Uusimmista teoksista on palvelussa myös kansikuvia ja esittelytekstejä. Linkki esittelytekstiin löytyy oikeasta reunasta.