Mistä löytäisin hengellisen laulun jossa sanoja: mun Jeesuksein hän tietää kaiken, ahdistuksen ja kyynelleen, hän ymmärtää mun sydänsuruin, hän varjelee mun…

Kysytty

Mistä löytäisin hengellisen laulun jossa sanoja: mun Jeesuksein hän tietää kaiken, ahdistuksen ja kyynelleen, hän ymmärtää mun sydänsuruin, hän varjelee mun askeleet... Hän tietää kaikki mun tarpehein, mua ymmärtää mun Jeesuksein,,,,

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Löysin YouTubesta laulun esityksen (https://www.youtube.com/watch?v=3i7YMM8HWPc), mutta sen yhteydessä ei kerrota mitään tietoja kappaleesta eikä esittäjistä. Laulun nimeksi on merkitty ”Mun Jeesuksein” tai ainakin se on videon otsikkona. Sain varmistettua, että esittäjä on lauluduo Marita (Yli-Rönni) ja Irmeli (Kangassalo). Laulun nimi on "Mun Jeesuksein". Duon äänitys on ilmestynyt C-kasettina vuonna 1980 (Gospel Sound GSC 509). Äänitteen tiedot löytyvät Yleisradion Fono-tietokannasta. Laulun säveltäjäksi on merkitty Mosie Lister. Suomenkieliset sanat on tehnyt Seppo J. Järvinen. Tätä C-kasettia en löytänyt mistään kirjastosta.

Laulusta on olemassa toinenkin levytys: Helsingin Lähetysseuran Tyttökvartetin esitys. Se löytyy LP-levyltä ”Uusi lauluni” (Prisma rvlp 5003, 1970) ja C-kasetilta ”Jos uskot vain” (Prisma rvc 5001, 1973). Ainakin LP-levy on saatavissa joistakin kirjastoista.

Suomen äänitearkiston tietokannan mukaan laulun alkuperäinen nimi on ”He knows just what I need”.

Suomen äänitearkiston tietokanta: http://www.aanitearkisto.fi/firs2/fi/index.php

Yleisradion Fono-tietokanta: www.fono.fi