Mistä löytäisin Eetu Iston maalauksen "Hyökkäys" tai sen jäljennöksen mieluummin julisteena?

Kysytty

Hei, mistä löytäisin Eetu Iston maalauksen "Hyökkäys" tai sen jäljennöksen mieluummin julisteena?
Itse en löydä mistään, saan vaan kummallisia ohjeita kirjautua eri ohjelmiin.

Vastaus

Vastattu

Kuuluisa monien tuntema suomalainen taideteos, josta on varmasti julkaistu myös useita taidejulisteita vuosikymmenten aikana. Jos isokokoinen kuva teoksesta riittää, Finna.fi: museoiden, arkistojen ja kirjastojen yhteinen hakemisto on hyvä hakuapu, myös kuvien hakemisessa. Sieltä löytyy tekijän nimellä hakemalla sekä mustavalkoinen valokuva maalauksesta että isokokoinen ja tarkkaresoluutioinen värikuva teoksesta: https://finna.fi/Record/museovirasto.F2F8D896100D99DD9557C4EAA08DF56E

Myytäviä julisteita teoksesta voisi yrittää kysellä esimerkiksi kehystys- ja julisteliikkeistä, ja vanhoja mahdollisesti kehystettyjä jäljenteitä teoksesta vaikkapa antiikkiliikkeistä.