Mistä löytäisimme ohjeen neulotusta lapin lakista (neljän tuulen lakki)?

Kysytty

Mistä löytäisimme ohjeen neulotusta lapin lakista (neljän tuulen lakki)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ohjeita löytyy Karen Jomppasen kirjasta Lapin käsityöt, ja Ella Sarren diasarjasta ja oheisvihkosta Inarinsaamelainen puvusto, sen käyttö ja käsityöperinne. - Helena Ahopelto: Tuulahdus pohjoisesta: lasten neuleet Lapin henkeen: revontulipusero ja neljäntuulen myssy, Suuri käsityölehti 2004:3, s.37, 68-69