Mistä löytäisi tietoja yläasteen matikan opiskeluun??????

Kysytty

Mistä löytäisi tietoja yläasteen matikan
opiskeluun??????

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Muutamia esimerkkejä yläasteen matematiikan oppikirjoista:
- Kolmio : matematiikan tietokirja/Esko Jaakkola...et a., 2000
- Kerroin : kurssit 1-3: Yläasteen matematiikka/Kaarina Alho...et al, 2000
- Luvut ja kuviot : yläasteen matematiikka 3, 1999
- Heinonen, Martti: Yläasteen plussa : matematiikka, 1996
- Espo, Katri: Potenssi ja yhtälö, 1997 (Matka matematiikkaan sarja).

Matematiikan didaktiikkaa esim.
- Matematiikka, taitoa ajatella : yläaste ja lukio, toim. Reino Seppälä, 1994.
- Koponen, Ritva: Matematiikan didaktiikkaa luokanopettajille, 1995.
- Vaulamo, Jaana: Avoimista ongelmatehtävistä peruskoulun yläasteen matematiikassa, 1999
- Miten matematiikkaa ja luonnontieteitä osastaan suomalaisessa peruskoulussa / Pekka Kupari, 2001

Lisää kirjallisuutta voit etsiä kirjastojen aineistotietokannoista (esim. Oulun kaupunginkirjaston Intro http://www.ouka.fi/kirjasto/intro/index.html ) yhdistämällä asiasanat matematiikka ja peruskoulun yläaste tai matematiikka ja peruskoulu tai matematiikka ja didaktiikka tai matematiikka ja oppiminen.