Mistä löydän Valamon luostarin kirjaston kirjaluettelon?Etsin äiti Maria Normanbylaisen (Lydia Gysi) kirjoittamia julkaisuja tai hänestä kirjoitettua…

Kysytty

Mistä löydän Valamon luostarin kirjaston kirjaluettelon?Etsin äiti Maria Normanbylaisen (Lydia Gysi) kirjoittamia julkaisuja tai hänestä kirjoitettua materiaalia.
Minulla on teokset "Kirkas pimeys", "Kätketty aarre" ja "Lasin hämäryys". Mistä löydän lisää millä kielellä hyvänsä? Entä hänen väitöskirjansa? (Platonism and Cartesianism in the Philosophy of Ralph Cudworth)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valamon luostarin sivut löytyvät osoitteesta www.valamo.fi. Kirjaston luettelo ei näy internetissä, mutta irjaston yhteystiedot ovat p. 017-5701718, sähköposti: kirjasto (at) valamo.fi, jos haluat kysyä tarvitsemiasi tietoja suoraan sieltä.

Kysymääsi väitöskirjaa on olemassa Jyväskylän ja Turun yliopiston kirjastoissa sekä Varastokirjastossa Kuopiossa. Maakuntakirjastoista löytyy ainoastaan Kätketty aarre ja Kirkas pimeys -kirjat.

British Libraryn luettelosta löytyivät teokset: Evil in the New Testament, 1973; The Jesus prayer, 1974; Ralph Cudworth, mystical thinker, 1973; The realism of the Orthodox faith, 1975. Näitä kirjoja on mahdollista tilata kaukolainaksi oman kirjastosi kautta. Ulkomailta tilatut kaukolainat maksavat noin 20 euroa/kpl.