Mistä löydän tietoa Vantaan Tikkurilan kirjastorakennuksesta? Rakennusvuosi, onko rakennettu alunperin kirjastoksi yms. Kirjaston esittelyssä kirjaston omilla…

Kysytty

Mistä löydän tietoa Vantaan Tikkurilan kirjastorakennuksesta? Rakennusvuosi, onko rakennettu alunperin kirjastoksi yms. Kirjaston esittelyssä kirjaston omilla sivuilla ei kerrota mitään itse rakennuksesta. Myös osastojen esittelyt ovat kovin niukkoja. Pikainen haku muualta kuin Helmetin sivuilta ei tuottanut tulosta. Edes "kaikkitietävä" wikipedia ei osaanut auttaa .

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Tikkurilan kirjaston rakennustyöt aloitettiin vuonna 1982 ja talo valmistui vuonna 1984. Kirjastotalo on Vantaan ensimmäinen suuri kulttuurin monitoimitalo, jossa on kirjaston lisäksi mm. aikuisopiston ja musiikkiopiston tiloja.

Tikkurilan kirjaston käsikirjaston Vantaa-kokoelmasta löytyy julkaisu Vantaan kirjastotalo, josta löytyy perustiedot Tikkurilan kirjaston rakennuksesta.(http://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb1118698?lang=fin).