Mistä löydän tietoa sota-aikana ja sen jälkeen toimineesta kansanhuollosta? Haluaisin sota-ajan maataloustilastoja. Mistähän niitä löytyisi. Onko kirja tai…

Kysytty

Mistä löydän tietoa sota-aikana ja sen jälkeen toimineesta kansanhuollosta? Haluaisin sota-ajan maataloustilastoja. Mistähän niitä löytyisi. Onko kirja tai moniste olemassa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun kirjastojen aineistotietokannasta www.helmet.fi voi hakea teoksia aiheesta käyttämällä aihehakua ja antamalla asiasanaksi kansanhuolto. Näin löytyy seuraavat teokset: Utrio, Meri: Pois pula, pois puute : kun kansa selviytyi, Helsinki : Tammi, 1994; Kallioniemi, Jouni: Kotirintama. 2 : Sotavuosien Suomi 1939-1945, naisten ja lasten silmin, [Turku] : Vähäheikkilän kustannus, 2003 (Jyväskylä : Gummerus); sekä Salovaara, Karli: Säännöstellen selvittiin : kansanhuoltoa 1939-1949,[Hki] : Kauppiaitten kustannus, 1977.

Tilastokeskuksen kirjastossa (www.tilastokeskus.fi:linkki Tilastokirjasto) on joitakin sota-ajan maataloustilastoja lukusalikäytössä.