Mistä löydän tietoa (kuvien kera) muinaissuomalaisten käyttämistä symboleista?

Kysytty

Hei,
Mistä löydän tietoa (kuvien kera) muinaissuomalaisten käyttämistä symboleista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suosittelen sinulle tutustumista ainakin Paavo O. Ekon kirjaan "Puumerkit ja riimut menneisyyden avaimina". Sitä on Turun kaupunginkirjaston pääkirjaston tieto-osastolla pari kappaletta hyllyssä (luokka 00.109). Symboleista on enemmänkin teoksia, mutta ne eivät liity pelkästään Suomeen.

Kuvasymboleja esimerkiksi muinaissuomalaisista kalliopiirroksista on useassa Pekka Kivikkään kirjassa, mm. "Kalliokuvat kertovat". Se löytyy hyllystä 92.1.