Mistä löydän tietoa koreografian tekemisestä? Kaikki lähteet käy,mutta muodostelmaluistelun ohjelman tekemisestä olen kiinnostunut.

Kysytty

Mistä löydän tietoa koreografian tekemisestä? Kaikki lähteet käy,mutta muodostelmaluistelun ohjelman tekemisestä olen kiinnostunut.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Muodostelmaluistelusta löytyy teos: Jääskeläinen, Anu: Muodostelmaluistelu: opas ohjaajille ja opettajille. Koreografiaa puolestaan käsitellään esim. seuraavissa kirjoissa: Harris, Ricky: Choreography & style for ice skaters, Design for performance; from Diaghilev to the Pet Shop Boys, Franklin, Eric: Dance imagery for technique and performance, Kirjoituksia koreografiasta ja Hämäläinen, Soili: Koreografian opetus- ja oppimisprosesseista. Kirjastojen tietokoenilla käytössä olevasta Aleksi-artikkelitietokannasta löytyi asiasanalla muodostelmaluistelu 3 viitettä ja koreografia-sana taas antoi yli 50 viitettä. Kirjastojen koneilla on käytössä myös Linnea- tietokanta. Sen kautta en saanut uusia teoksia muodostelmaluistelu-sanalla, mutta pelkkä koreografia- sana taas antoi yli sata viitettä.