Mistä löydän suomalaista 2000-luvun puolella sävellettyä lied-musiikkia nuotinnettuna mezzosopraanolle ja pianolle?

Kysytty

Hei! Mistä löydän suomalaista 2000-luvun puolella sävellettyä lied-musiikkia nuotinnettuna mezzosopraanolle ja pianolle?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Music Finlandin sivulta voi etsiä suomalaisten säveltäjien teoksia tarkennetulla haulla (Advanced search) myös sävellysvuoden (esim. 2000-2018), esityskokoonpanon (esim. mezzo-soprano, piano tai vocal, piano, koska äänialaa ei aina ole erikseen mainittu), esiintyjien lukumäärän (esim. 2) ja teostyypin (esim. Vocal and choral works) mukaan. Jos teos on kustannettu, kustantajan nimi näkyy teoksen tiedoissa, jolloin sitä voi etsiä kirjastojen luetteloista tai kaupoista. Kustantamattomia teoksia voi ostaa palvelun kautta. Suurin osa nuoteista on digitaalisessa muodossa, ja joitakin teoksia voi esikatsella. Hakutuloksen voi järjestää esimerkiksi sävellysvuoden mukaan. Tällä hetkellä palvelun kautta löytyy 17 vuonna 2000 tai sen jälkeen sävellettyä teosta mezzosopraanolle ja pianolle.

Music Finland ry on yhdistys, joka syntyi, kun Suomalaisen musiikin tiedotuskeskus Fimic ja Music Export Finland yhdistettiin. Sen jäseniä ovat mm. Suomen Musiikkikustantajat, Suomen Säveltäjät ja Teosto.

Painettu ”Suomalaisen yksinlauluohjelmiston luettelo” on julkaistu vuonna 2003 (Suomalaisen laulumusiikin akatemia). Siinä mainitut teokset on sävelletty 1800-luvun alkupuolen ja 2000-luvun alun välillä.

Music Finland Nuotisto ja säveltäjät: https://musicfinland.fi/fi/palvelut/nuotisto

Composers & Repertoire: https://core.musicfinland.fi/