Mistä löydän sanat laululle Syntymäpäivävalssi, Veikko Tuomen esityksenä? Kiitos.

Kysytty

Mistä löydän sanat laululle Syntymäpäivävalssi, Veikko Tuomen esityksenä? Kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti näyttäisi siltä, ettei tuon Yrjö Väsärin säveltämän ja Saukin sanoittaman kappaleen sanoja ole julkaistu missään kirjassa. Viola-tietokunnan (https://viola.linneanet.fi) mukaan nuottilehtinen on Kansalliskirjaston (https://www.kansalliskirjasto.fi) nuottijulkaisukokoelmassa ja Musiikkiarkistossa (https://www.musiikkiarkisto.fi). Sitä ei saa kotiin lainaksi, mutta nuottia voi tutkia kirjastossa.

Tosin jos kaipaat ainoastaan sanoja etkä nuotteja, laulun sanat on luullakseni kohtuullisen helppoa poimia myös lauletusta kappaleesta. Tuo Veikko Tuomen esitys löytyy esimerkiksi Tuomen levyltä ”Lempilauluni” (Salix, 2009).

2 ääntä

Kommentit

Tässä teille Syntymäpäivävalssin sanat. Olen saanut ne parikymmentä vuotta sitten ja kirjoitin talteen, koska kappale on kaunis ja koskettava. Nuotit ovat päässäni, kun harjoittelin silloin aikanaan, nyt jo edesmenneen Kauko Ratilaisen kanssa:

Lakastuu kukkaset kauneimmatkin,
särkeä voit lahjan kallihin.
Niitä en sinulle tuokaan nyt lain,
pienoisen laulun nyt annan mä vain.

Tämä pienoinen laulu sulle
tänä päivänä onnea soi.
Joka vuodelle sivuutetulle
eri lailla se sointua voi.
Tämän pienoisen laulun lailla
minä myös sua onnittelen.
Aina auringon lailla
ja huolia vailla
nyt kulje eellehen.

Vuodet kun vaihtuu ja katoaa muu,
muistot vain mielehen palautuu.
Lahjani pirstoina olla jo vois,
laulu tää mielestä haihdu ei pois.

Tämä pienoinen laulu ...

Nyt saavun (saavumme) luoksesi riemuiten
tietysti sinulle laulaen.
Onhan aihetta mulla (meillä) ain,
pienoisen laulun laulan mä (laulamme) vain.

Tämä pienoinen laulu ...

Melodian voi siten opetella Youtubessa. Veikko Tuomi on ansioituneesti levyttänyt tämän.

Ihana syntymäpäivä laulu täytynee opetella .