Mistä löydän sanat Kehtolauluun? Ensimmäinen säkeistö kuuluu Nuku armas lapsonen pikkuvuotehella äiti valvoo vierellä aamuin iltasella. Viimeinen säkeistö:…

Kysytty

Mistä löydän sanat Kehtolauluun? Ensimmäinen säkeistö kuuluu

Nuku armas lapsonen pikkuvuotehella äiti valvoo vierellä aamuin iltasella.

Viimeinen säkeistö:

Kohta yöhyt joutuu
melu mainen haipuu valvoessa enkelten lapsi uneen vaipuu.

Olen tämän laulanut koulun äitienpäijuhlassa ja olin kolmannella luokalla kansakoulussa. Enkä tiedä mistä opettaja tämän valitsi.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on ilmeisesti Pelastakaa lapset ry:n julkaisemalla äänilevyllä ”Laula, äiti” (1972) oleva E. Tarpilan säveltämä ja sanoittama ”Kehtolaulu”. Tuota levyä ei näytä olevan juuri muualla kuin Kansalliskirjastossa.

Valitettavasti laulun sanoja tai muita levytyksiä ei näyttänyt löytyvän mistään tutkimistani tietokannoista. On toki mahdollista, että sanat olisivat jossakin vanhassa laulukirjassa, jonka sisältöä ei ole luetteloitu kunnolla, mutta tämän enempää tietoa en onnistunut löytämään.