Mistä löydän netti lehdet?

Kysytty

Mistä löydän netti lehdet?

Vastaus

Vastattu

Kuopion kaupunginkirjaston asiakkailla on käytettävissään sähköinen sanomalehtipalvelu ePress, jota voi käyttää ilmaiseksi paikan päällä kirjastossa eli kirjaston tietokoneilla tai omalla laitteella, joka on yhdistetty kirjaston langattomaan verkkoon. Pääset lukemaan sähköisiä sanomalehtiä kirjastossa menemällä osoitteeseen epress.fi tai verkkokirjaston e-aineistosivun kautta: E-aineistot Kuopion kirjastossa | Kuopio (finna.fi) .

Pääkirjaston lehtisalissa on myös iso pöytätabletti lehtien lukemista varten. Kotoa käsin palvelua ei valitettavasti pääse käyttämään.

ePress-palvelusta löytyy laaja valikoima kotimaisten sanomalehtien näköisversioita sähköisessä muodossa ja arkistoja selaamalla pystyy lukemaan myös sanomalehtien vanhempia numeroita.