Mistä löydän materiaalia mistä käy ilmi miten käytännössä valistetaan /opetetaan, lapsia, nuoria, aikuisia ja vanhuksia sekä muita erityisryhmiä? Opetusaiheena…

Kysytty

Mistä löydän materiaalia mistä käy ilmi miten käytännössä valistetaan /opetetaan, lapsia, nuoria, aikuisia ja vanhuksia sekä muita erityisryhmiä? Opetusaiheena on pelastusala.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla olevista saattaa olla hyötyä, niitä voitte kysellä lähikirjastosta. Kannattaisi kysyä myös Suomen Pelastusalan keskusjärjestöstä onko siellä uudempaa ja parempaa aineistoa saatavilla.

1. Männikkö, Seppo, Turvallisuusselvityksen laadintaopas : paloturvallisuuden suunnitteluun, toteutukseen ja ylläpitoon vanhusten palvelutaloissa ja hoitolaitoksissa sekä muissa toimintakyvyltään alentuneiden tai rajoitettujen henkilöiden käyttöön tarkoitetuissa kohteissa. Helsinki : Suomen pelastusalan keskusjärjestö, 2004 (Tampere : Tammer-paino)

2. Jaakkola, Erkki, Kouluttajan opas. 1996

3. Sisäasiainministeriö. Pelastusosasto, Paikallinen pelastuskoulutus ja -valistaminen = Lokal räddningsutbildning och -upplysning, Helsinki : Edita, 1997.

4. Jaakkola, Erkki, Luo turvallisuutta : opettajan perustietoa pelastustoiminnasta. Helsinki : Suomen palopäällystöliitto, 1998.