Mistä löydän mahdollisimman täydellisen viro-suomi -sanakirjan? Käytössäni oleva CD sanakirja samoin kuin Kokla-Laanpere-Mäger-Pikamäe sanakirja ovat täysin…

Kysytty

Mistä löydän mahdollisimman täydellisen viro-suomi -sanakirjan? Käytössäni oleva CD sanakirja samoin kuin Kokla-Laanpere-Mäger-Pikamäe sanakirja ovat täysin riittämättömiä.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Fennican, Suomen kansallisbibliografian, mukaan Kokla & al Eesti-soome sonaraamat on laajin viro-suomi sanakirja. Teoksesta on otettu neljäs painos (sivuja 743) vuonna 2001. Asian tiimoilta kannattaa ottaa yhteyttä suomalais-ugrilaisen laitoksen kirjastoon (Franzeninkatu 13, 00014 Helsingin Yliopisto, puh. 09-1917011). Siellä on varmasti tietoa mahdollisista uusista sanakirjaprojekteista.

0 ääntä

Kommentit

On se kumma, kun Suomi-viro-suursanakirjaa vastaavaa ei ole vieläkään olemassa toisinpäin. Varmasti olisi tarvetta. Mikään nettisovellus ei korvaa paperikirjaa, ja netistä saadut ehdoyukset ovat usein ihan metsässä!

On se kumma, kun Suomi-viro-suursanakirjaa vastaavaa ei ole vieläkään olemassa toisinpäin. Varmasti olisi tarvetta. Mikään nettisovellus ei korvaa paperikirjaa, ja netistä saadut ehdotukset ovat usein ihan metsässä!