Mistä löydän luettelon lammin tiloista vuodelta 1920?

Kysytty

mistä löydän luettelon lammin tiloista vuodelta 1920?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Maanmittauslaitokselta on saatavissa tarkinta tietoa tilojen historiasta. Etelä-suomen maanmittaustoimisto ilmoitti, että ainakin Hämeenlinnan toimipisteessä on mikrofilmejä maanmittaustoimituksista, tilojen erottamisista ja niihin liittyvistä tapahtumista Lammilla. Mahdollisesti mikrofilmejä on myös Helsingin toimipisteessä Pasilassa. Hämeenlinnasta mikrofilmien mustavalkoisia kopioita lähetetään postissa 2 euroa kpl. Tarkempia tietoja voi kysellä allamainituista osoitteista:

Hämeenlinna
Customer service:
Fax:
Email:
kirjaamo.esuomi@maanmittauslaitos.fi
info.esuomi@maanmittauslaitos.fiHelsinki/Pasila
Customer service:
Fax:
Email:
kirjaamo.esuomi@maanmittauslaitos.fi
info.esuomi@maanmittauslaitos.fi
Osoite:
Etelä-Suomen maanmittaustoimisto
Opastinsilta 12 K Pasilan virastokeskus
Helsinki, 00520
Osoite:
Etelä-Suomen maanmittaustoimisto
Koulukatu 13
Hämeenlinna, 13100
----
Lammin historiasta löytyy myös kirjoja ja muuta kirjallista materiaalia, joiden saatavuudesta voit kysellä lähimmästä kirjastosta:
Nimeke: Lammin pitäjän historia. 3, Vuodet 1917-1995 / kirjoittanut Kaisu Koskue.
Julkaistu: [Lammi] : Lammin kunta, 2000 (Jyväskylä : Gummerus)
Ulkoasu: 650 s. : kuv., kartt. ; 25 cm.
Aineisto: kirja
Kieli: fin
ISBN: 951-95061-7-9 (sid.)

Nimeke: Lammin pitäjän historia. 2, vuodet 1808-1917 / kirjoittanut Martti Pänkäläinen.
Julkaistu: [Lammi] : Lammin kunta, 2001 (Jyväskylä : Gummerus)
Ulkoasu: 571 s. : kuv., kartt. ; 26 cm.
Aineisto: kirja
Kieli: fin
ISBN: 951-95061-6-0 (sid.)

Tekijä(t): Lähde, Heikki K.
Nimeke: Ihmisiä Pohjois-Lammin torpissa. Osa 1, Jurvaniemi, Kirvesniemi, Lippahainen, Pöytä-honka / Heikki K. Lähde ; [piirrokset: Soile Jalovaara].
Julkaistu: Lahti : [H. K. Lähde], [1999]
Ulkoasu: 120 s. : kuv. ; 30 cm.
Huomautus: Seminaarityö Lahden työväenopiston suku- ja kotiseutuhistorian seminaarikurssil-la 1998-1999.
Aineisto: kirja
Kieli: fin
ISBN: 951-98036-0-2 (nid.)

Tekijä(t): Lähde, Heikki K.
Nimeke: Ihmisiä Pohjois-Lammin torpissa. Osa 2, Pietilä, Laurila, Simola / Heikki K. Lähde.
Julkaistu: Lahti : [H. K. Lähde], [2000]
Ulkoasu: 116 s. : kuv., kartt. ; 30 cm.
Huomautus: Seminaarityö Lahden työväenopiston suku- ja kotiseutuhistorian seminaarikurssil-la 1998-2000.
Aineisto: kirja
Kieli: fin
ISBN: 951-98036-2-9 (nid.) . - Virh. ISBN: 951-98036-1-0 (virh.)
Asiasana: torpparit (ysa)
suvut (ysa)
sukututkimus (ysa)
torpat (ysa)
torpparilaitos (ysa)
maatilat (ysa)
maanomistus (ysa)
paikallishistoriat (ysa)
historia (ysa)
Maantieteellinen asiasana: Lammi

Tekijä(t): Lähde, Heikki K.
Nimeke: Ihmisiä Pohjois-Lammin torpissa. Osa 3, Kauppila, Mökkälä, Äijälä, Sakeri, Uotila / Heikki K. Lähde.
Julkaistu: Lahti : [H. K. Lähde], [2000]
Ulkoasu: 120 s. : kuv., kartt. ; 30 cm.
Huomautus: Seminaarityö Lahden työväenopiston suku- ja kotiseutuhistorian seminaarikurssil-la 1998-2000.
Aineisto: kirja
Kieli: fin
ISBN: 951-98036-4-5 (nid.)

Tekijä(t): Lähde, Heikki K.
Nimeke: Ihmisiä Pohjois-Lammin torpissa. Osa lV, Lassila, Mettala, Junnala, Lappala, Alhonen sekä Padasjoen Savi / Heikki K. Lähde.
Julkaistu: Lahti : Tiedotus ja kustannus Heikki K. Lähde, [2001]
Ulkoasu: 138 s. : kuv. ; 30 cm.
Huomautus: Seminaarityö Lahden työväenopiston suku- ja kotiseutuhistorian seminaarikurssil-la 1999-2001.
Aineisto: kirja
Kieli: fin
ISBN: 951-98036-6-1 (nid.)

Tekijä(t): Lähde, Heikki K.
Nimeke: Ihmisiä Pohjois-Lammin torpissa. Osa 5, Kalkko, Matoniemi, Riihilahti, Mikkola, Koivu-la, Koivuniemi, Ankeriasniemi, Kotaniemi : sekä Porraskoskelta: Luttula, Jyränkö, Saunalammi, Piilola, Kangas, Haapalahti / Heikki K. Lähde.
Julkaistu: Lahti : Tiedotus ja kustannus Heikki K. Lähde, 2001.
Ulkoasu: 134 s. : kuv. ; 30 cm.
Huomautus: Seminaarityö Lahden työväenopiston suku- ja kotiseutuhistorian seminaarikurssil-la 1999-2001.
Aineisto: kirja
Kieli: fin
ISBN: 951-98036-7-X (nid.)

Tekijä(t): Lähde, Heikki K.
Nimeke: Karjalasta Lammin kylille : asutustoiminnasta puoli vuosisataa / Heikki K. Lähde.
Julkaistu: [Lammi] : Tiedotus ja kustannus Heikki K. Lähde, [1996] ([Padasjoki] : Padasjoen kirjap.)
Ulkoasu: 155 s. : kuv., kartt. ; 26 cm.
Aineisto: kirja
Kieli: fin
ISBN: 952-90-7345-3 (sid.)
Asiasana: asutustoiminta (ysa)
historia (ysa)
maanhankinta (ysa)
siirtoväki (ysa)
asutustilat (ysa)
siirtolaiset (ysa)
karjalaiset (ysa)
Maantieteellinen asiasana: Lammi

Nimeke: Alhoin-Frantila Pohjois-Lammin asuttajana / [toimitus:] Heikki K. Lähde.
Painos: 2. täyd. p.
Julkaistu: Lahti : Tiedotus ja kustannus Heikki K. Lähde, 2004.
Ulkoasu: 171 s. : kuv. ; 30 cm.
Huomautus: Seminaarityö Lahden työväenopiston suku- ja kotiseutuhistorian kursseilla vuosi-na 2002-2003.
Kansialanimeke: 1600-luvun talollisista olympiavoittajaan.
Kokoelmahuomautus: 1. p. puuttuu kansalliskokoelmasta
Aineisto: kirja
Kieli: fin
ISBN: 951-98036-9-6 (nid.)

Tekijä(t): Lähde, Heikki K.
Nimeke: Isojakojen talonmuodostus : Lammin tilojen varhaisvaiheet / Heikki K. Lähde.
Julkaistu: [Lammi] : Tiedotus ja kustannus Heikki K. Lähde, [1995] ([Padasjoki] : Padasjoen sanomat)
Ulkoasu: 154, [6] s. : kuv., kartt. ; 26 cm.
Aineisto: kirja
Kieli: fin
ISBN: (sid.)

Tekijä / esittäjä Lähde, Heikki K.
Teoksen nimi Taattojen tantereilla : raittikylästä uudistaloihin
Julkaisutiedot Lahti : Tiedotus ja kustannus Heikki K. Lähde, 2009 (Lahti : N-Paino)
ISBN (nid.)
Pääkielet suomi

Tekijä(t): Stenius, Kirsti.
Nimeke: Lammin kirkko ; Seurakunnan vaiheita / kirjoittajat Kirsti Stenius ja Kaisu Koskue ; [valokuvat Marjatta Hinkkala ... et al.] ; [piirrokset Kirsti Stenius] ; [kirkkoteostyöryhmä Kirsti Stenius ... et al.].
Julkaistu: [Lammi] : Lammin seurakunta, 1990 (Pieksämäki : Raamattutalo)
Ulkoasu: 133 s., 16 kuvas. : kuv., kartt. ; 25 cm.
Aineisto: kirja
Kieli: fin
ISBN: 952-90-1743-X (sid.)
Asiasana: paikallishistoriat (ysa)
seurakuntahistoriat (ysa)
kirkkorakennukset (ysa)
kivikirkot (ysa)
historia (ysa)
Maantieteellinen asiasana: Lammi

Nimeke: Lammin henkilötarinat / koonnut Uljas Kiuru.
Julkaistu: [Lammi] : [Lammin kunta], [1995]
Ulkoasu: 216, [7] s. : kuv., kartt. ; 30 cm.
Aineisto: kirja
Kieli: fin
ISBN: (nid.)
Asiasana: henkilöhistoria (ysa)
paikallishistoriat (ysa)
kotiseutukuvaukset (ysa)
historia (ysa)
Maantieteellinen asiasana: Lammi

Nimeke: Vilkkilän alueen tarinat / koonnut Uljas Kiuru.
Julkaistu: [Lammi] : [Lammin kunta], [1995]
Ulkoasu: 224 s. : kuv., kartt. ; 30 cm.
Huomautus: Kirjoittajat: Reijo Auvinen et al.
Valokuvat: Keijo Kääriäinen et al.
Käsittää kylät Arrajoki, Halila, Hauhiala, Hietonen, Kostila, Kuurikka, Lampelto, Onnivuori, Paakkola, Ronni, Vestola, Vilkkilä, Ylänne ja Ylännäinen.
Aineisto: kirja
Kieli: fin
ISBN: (nid.)

Nimeke: Evon tarinat / koonnut Uljas Kiuru.
Julkaistu: [Lammi] : [Lammin kunta], [1995]
Ulkoasu: 179, [1] s. : kuv., kartt. ; 30 cm.
Aineisto: kirja
Kieli: fin
ISBN: (nid.)

Nimeke: Kataloisten tarinat / koonnut Uljas Kiuru.
Julkaistu: [Lammi] : [Lammin kunta], [1995]
Ulkoasu: [235] s. : kuv., kartt. ; 30 cm.
Aineisto: kirja
Kieli: fin
ISBN: (nid.)

Nimeke: Pohjois-Lammin tarinat : Porraskoski, Lieso / koonnut Uljas Kiuru.
Julkaistu: [Lammi] : [Lammin kunta], [1995]
Ulkoasu: 211, [1] s. : kuv., kartt. ; 30 cm.
Huomautus: Kirjoittajat: Uljas Kiuru et al.
Valokuvat: Keijo Kääriäinen et al.
Aineisto: kirja
Kieli: fin
ISBN: (nid.)

Nimeke: Lammi : kuvia ja kertomuksia pellavapitäjästä / koonnut Uljas Kiuru ; [valokuvat: Kei-jo Kääriäinen...et al.].
Julkaistu: [Lammi] : Lammin kunta, 1989 (Hämeenlinna : Karisto)
Ulkoasu: 308, [4] s. : kuv., kartt. ; 25 cm.
Aineisto: kirja
Kieli: fin
ISBN: 951-95061-3-6 (sid.)

Nimeke: Kunnalliskertomus / Lammin kunta.
Numerointitiedot: 1923/1924-[19??]
Julkaistu: Lammi : Lammin kunta, 1924-[19??]
Ulkoasu: 21 cm.
Nykyinen ilmestymistiheys: Kerran vuodessa.
Kokoelmahuomautus: Ei seurantaa
Aineisto: kausijulkaisu
Ilmiasu: -
Kieli: fin
ISSN: 0780-6345
Avainnimeke: Kunnalliskertomus - Lammin kunta
Lajityyppi tai muoto: toimintakertomukset
virallisjulkaisut
UDK-luokitus: 352

Nimeke: Lammin kotiseutulehti / [julkaisija: Lehtitoimikunta].
Numerointitiedot: 1967-
Julkaistu: Lammi : [Lammin kotiseutulehti], 1967-
Huomautus julkaisijasta: Julkaisija myöhemmin: Lammi-seura.
Ulkoasu: 30 cm.
Nykyinen ilmestymistiheys: Kerran vuodessa
Aineisto: kausijulkaisu
Ilmiasu: -
Kieli: fin
ISSN: 1235-323X . - Yhdistävä ISSN-L: 1235-323X
Avainnimeke: Lammin kotiseutulehti

Nimeke: Lammin pitäjän historia. 1, Ruotsin vallan loppuun / kirj. A. Virmala ja P. Ruotsalai-nen.
Julkaistu: [Lammi] : Lammin kunta, 1972 (Hämeenlinna : Karisto)
Ulkoasu: 502 s., [1] karttal. : kuv., kartt. ; 26 cm.
Huomautus: Lisäpainokset: [Lisäp.] 1989.
Aineisto: kirja
Kieli: fin
ISBN: 951-95061-0-1 (sid.)
951-95061-1-X (nahkas.)