Otsikko
Mistä löydän laulun ”Keskitalvi synkkä” nuotit noin alkavin suomenkielisin sanoin? Muistelisin nähneeni ne jossain Suuressa toivelaulukirjassa esittelytekstin…

Kysytty

Mistä löydän laulun ”Keskitalvi synkkä” nuotit noin alkavin suomenkielisin sanoin? Muistelisin nähneeni ne jossain Suuressa toivelaulukirjassa esittelytekstin kera, mutta en löytänyt laulua netissä olevasta hakemistosta.

Vastaus

Vastattu

Laulun nuotinnos löytyy tosiaan Suuri toivelaulukirja -sarjan joululauluja sisältävästä teoksesta Suuri toivelaulukirja: joululauluja (Warner/Chappell Music Finland ja Suuri Suomalainen Kirjakerho, 1998). Esittelytekstin mukaan se tunnetaan englanninkielisessä maailmassa nimellä Cranham tai In the Bleak Midwinter. Suomenkieliset sanat laati Martti Haapakoski.

Lisäksi se sisältyy esimerkiksi seuraaviin laulukirjoihin: Kultainen joululaulukirja ( Otava, 2016), Joulun toivelaulut (F-Musiikki, 2007) ja Joulun aikaan : 150 joululaulua sekakuorolle (Warner/Chappell Music Finland/Sulasol, 1998)