Mistä löydän Lahden imagotutkimukseen liittyvää tietoa? Tutkin Lahden imagoa 70 - 90 luvulla sekä nykypäivää.Tarvitsen koulun lopputyötä varten tietoa Lahden…

Kysytty

Mistä löydän Lahden imagotutkimukseen liittyvää tietoa? Tutkin Lahden imagoa 70 - 90 luvulla sekä nykypäivää.Tarvitsen koulun lopputyötä varten tietoa Lahden imagotutkimuksesta.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

LINDA - yliopistokirjastojen yhteistietokannasta löytyi seuraavat julkaisut:
Lahti kansainvälistyvässä Suomessa : tavoitesuunnitelmaseminaari 29.11.1989 / [julkaissut]
Helsingin yliopisto, Lahden tutkimus- ja koulutuskeskus Lahti : 1990. Pihlaja, Juhani:Lahden peruspiirteet : millainen kaupunki Lahti on? [Lahti] : Tekninen virasto, tietopalvelut, 1991. Happy days are here again : Amerikan ilmiöitä ja ajankuvaa Lahdessa 1945-1965 / [Lahden kaupunki], 1990. Halme, Timo: Kaupungin sisäinen rakenne : kaupunkirakenteen hajautuminen, Kuopion kaupunki, 1995. Vesala, Riitta Maankäytön suunnittelun strategiat ja käytäntö : esimerkkinä Lahti Espoo : Teknillinen korkeakoulu, 1994. The Finnish Urban Indicators System Nimeke A portrait of Finnish cities, towns and functional urban regions Helsinki : Ministry of the Interior, 1999.

Lahden kaupunginkirjasto toimii Päijät-Hämeen maakuntakirjastona. Maakuntakirjaston tehtävänä on
mm. kerätä Lahtea ja Päijät-Hämettä koskevaa aineistoa. Maakuntakokoelmaan kerätään tietokirjallisuutta, joka käsittelee Lahden ja Päijät-Hämeen luontoa, talouselämää, kulttuuria, historiaa, kunnallista päätöksentekoa. Maakuntaosasto puh. (03) 8125 622 Aikuistenosaston, tietopalvelu puh.(03) 8125 500 palaute: tietopalvelu.kirjasto@lahti.fi Lahden imagoa ja strategioita käsittelevää materiaalia löytyy erityisesti Lahden kaupunginkirjastosta, suosittelen yhteydenottoa maakuntakokoelmaan. Lahden kaupunginkirjaston Riimi-tietokanta http://kirjasto.lahti.fi/riimi/zgate.dll

Seuraavat artikkeliviitteet ovat kotimaisesta Aleksi-tietokannasta. Niissä kohistaan mm. Kaupunginjohtaja Kari Salmen tilaamasta kaupungin imagoselvityksestä. Veirto, Kalle: The Elämäntapatyötön City : radiomastojen leimaama urheiluchicago kaipaa julkisten kasvojen pesua Etelä-Suomen sanomat (ESS) 1998-09-13. Norvasuo, Markku: "Ankkurilahden tuleva imago" : imagomainonta, todellisuus ja todenmukaisuus. Yhteiskuntasuunnittelu 1994 ; (32) ; 1 ; 5-13. Koski, Markku: Älä syytä imagoa, jos naama on vino (Koski pakinoi) Etelä-Suomen sanomat (ESS). Toivola, Arvo : Sisääntulotiet ja kaupungin imago. Kunnallistekniikka 1991 ; (46) ; 4 ; 24-26, 53.

Lahden kaupungin tilastotietoa Lahdesta 1999-2000 http://www.lahti.fi/tietoja/index.htm
Lahri on tunnettu urheilukaupungin imagostaan: Lahti 2001 - Hiihdon MM-kilpailut http://www.lahti2001.fi/