Mistä löydän ammattimaisia arvioita yritysten kotisivujen sisällöstä? Olen seilannut läpi nettihetteikköä ja lopputuloksena on kipeä pää ja sekavan runsas…

Kysytty

Mistä löydän ammattimaisia arvioita yritysten kotisivujen sisällöstä?
Olen seilannut läpi nettihetteikköä ja lopputuloksena on kipeä pää ja sekavan runsas joukko
mitä erilaisempia ilmeisesti alan harrastajien kannanottoja!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hämeenlinnan kaupunginkirjaston Makupalat-linkkeihin on koottu kattava kokoelma html-tyylioppaita. Löydät ne osoitteesta: http://www.htk.fi/kirjasto/kotisiv1.htm#tyyli

Suosittelen myös kirjaa : Vasquez-Peterson, Anne-Rae:Opeta itsellesi Web Design (1997), sekä artikkelia Jussila, Markku: Hätäinen hype paistaa www-palveluista. Julkaisussa Tietoverkko : riippumaton tiedonsiirron ammattilehti. - Helsinki : Talentum. ISSN 0788-6381. 1998 : 4, s. 42-44´

Verkosta löytyi:

Taideteollisen korkeakoulun koulutuskeskuksen Mediastudion sivuilta löytyy Samu Mielosen ja Kari A. Hintikan tutkimus: Web-palveluiden käytettävyys ja tuotanto
http://www.uiah.fi/mediastudio/tutkimus.html Tutkimusta varten haastateltiin kolmen web-palvelun (Helsingin Sanomien Verkkoliite, Virtahepo ja Tilastokeskus) tuotantoryhmiä ja arvioitiin näiden rakentamien palveluiden käytettävyyttä. Tutkimusmenetelminä käytettiin lomakekyselyä, haastatteluja
sekä asiantuntija- ja heuristista arviointia.

Tässä artikkelissa on myös laaja linkkilista, josta voisi olla hyötyä.