Mistä kokoelmasta löytäisin L.Onervan runon, joka alkaa näin: Soi sieluissain myrsky yltiöpäänä, sit kenkään ei kuule, ei nää. Mut muotoni kuori kivenä jäänä…

Kysytty

Hei! Mistä kokoelmasta löytäisin L.Onervan runon, joka alkaa näin: Soi sieluissain myrsky yltiöpäänä, sit kenkään ei kuule, ei nää.
Mut muotoni kuori kivenä jäänä suojaa herkkää ....sisimpää.
Jotenkin noin se menee, mutta jatkoa en enää muista. Voi olla myös jonkun muunkin runoilijan, mutta muistelen sen olevan L. Onervan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vuodelta 1947 peräisin oleva runo Myrsky ja hiljaisuus sisältyy L. Onervan alkuperäiskokoelmien ulkopuolelle jääneestä lyriikasta koottuun valikoimaan Siivet : runoja vuosilta 1945-1952 (Otava, 2004).