Mistä kohtaa suomenkielisestä Kalevalasta löytää runon joka alkaa ruotsiksi: "Vilka är då mina tankar, hurdant är mitt sorgsna sinne? Som den grunda tjärnens…

Kysytty

Mistä kohtaa suomenkielisestä Kalevalasta löytää runon joka alkaa ruotsiksi:
"Vilka är då mina tankar, hurdant är mitt sorgsna sinne? Som den grunda tjärnens stränder, som ett regnmolns mörka kanter..."

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen kohta on Uuden Kalevalan (1849) 22. runosta.

Mitenpä minunki mieli,

Minun synkeä sisuni?

On kuin laaka lammin ranta,

Kuin pimeä pilven ranta...

https://www.gutenberg.org/files/7000/7000-h/7000-h.htm