Mistä kirjoista löytyisi tietoa suomalaisista vanhoista juhannustaioista, etenkin niistä mitä nuoren neidon on tehtävä?

Kysytty

Mistä kirjoista löytyisi tietoa suomalaisista vanhoista juhannustaioista, etenkin niistä mitä nuoren neidon on tehtävä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Juhannustaioista ja muustakin juhannuksen viettoon liittyvästä löytyy tietoa mm. teoksissa Karjalainen: Uusi ajantieto (1989), Koskinen: Suomalaiset juhlat (1989), Karjalainen: Juhlan aika - suomalaisia vuotuisperinteitä (1994) ja Vilkuna: Vuotuinen ajantieto (1994).