Mistä kirjasta saisin parhaiten tietoa Norjan taloushistoriasta?

Kysytty

Mistä kirjasta saisin parhaiten tietoa Norjan taloushistoriasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Esim. seuraavat teokset käsittelevät Norjan taloushistoriaa:

Hentila, Seppo: Pohjoismaiden historia (2002)

The economic development of Denmark and Norway since 1870 (1993)

Amdam, Rolv Petter: Oppdragsforskning som akademisk disiplin: trekk ved norsk foretakshistorisk forskning (1995)

Gran, Thorvald: The state in the modernization process: the case of Norway 1850-1970 (1994)

Esping-Andersen, Gösta: Politics against markets: the social democratic road to power (1988)

Norsk utenrikspolitikks historie
Bind. 6: Oljealder 1965-1995/Rolf Tamnes (1997)

Kapitalistisk demokrati?: norsk naeringsliv gjennom 100 år (2003)

Det nye Nord-Norge: avhengighet og modernisering i nord (1996)

Aro, Petteri: Pohjoiskalotti
päättötyö, Rovaniemen kauppaoppilaitos, 1993

Vain ensimmäinen teos on Porvoon kirjastossa, muut voi saada kaukolainaksi meidän kauttamme

Pari www-osoitetta Norjan taloudesta:

http://www.auswaertiges-amt.de/www/en/laenderinfos/laender/laender_ausg…

http://www.exxun.com/Norway/e_ec.html