Mistä kirjasta löytyisi tietoa Norjan muinaisuskonnosta,mytologiasta ja jumalista kuten Thorista?

Kysytty

Mistä kirjasta löytyisi tietoa Norjan muinaisuskonnosta,mytologiasta ja jumalista kuten Thorista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

HelMet-tietokannassa näyttää olevan aiheesta vain englanninkielistä kirjallisuutta, kelpaavatko ne? Siinä tapauksessa suosittelisin seuraavia teoksia:
Orchard, Andy: Cassell's dictionary of Norse myth and legend ; Grant, John: An introduction to Viking mythology ; MacCulloch: The Celtic and Scandinavian religions.
Voisit lainata myös seuraavat suomenkieliset kirjat: Mytologian jumalat - yli 130 jumalaa ja jumalatarta kautta maailman ; Philip: Suuri myyttikirja ; Cotterell: Maailman myytit ja tarut. Näiden kaikkien saatavuustiedot näet HelMetistä osoitteesta www.helmet.fi.
Kannattaa katsoa myös verkosta Wikipedian tuottamat sivut Pohjoismaiden mytologiasta ja Thorista.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Skandinaavinen_mytologia
http://fi.wikipedia.org/wiki/Thor