Mistä kirjasta Gustave Flaubertin kommentti on: ”Travel makes one modest. You see what a tiny place you occupy in the world.” (Gustave Flaubert)

Kysytty

Hei!
Mistä kirjasta Gustave Flaubertin kommentti on:
”Travel makes one modest. You see what a tiny place you occupy in the world.” (Gustave Flaubert)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseinen sitaatti on Gustave Flaubertin kirjeestä "Madame X:lle" vuodelta 1853. Kirje sisältyy kokoelmaan Correspondance (1850-1854). Lausahdus löytyy teoksen sivulta 214.

Ranskaksi kommentti kuuluu näin: "Ah! cela rend modeste de voyager; on voit quelle petite place on occupe dans le monde."

https://archive.org/details/correspondance02flauuoft