Mistä Kaarinassa voi kysyä kiinteistön omistajan nimeä? Haluaisin vastauksen mahdollisimman nopeasti. Tai mistä voi muuten kysyä kiinteistön omistajaa? Netin…

Kysytty

Mistä Kaarinassa voi kysyä kiinteistön omistajan nimeä? Haluaisin vastauksen mahdollisimman nopeasti. Tai mistä voi muuten kysyä kiinteistön omistajaa? Netin avulla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tietoa kiinteistöä koskevista todistuksista ja otteista löytyy Maanmittauslaitoksen sivulta http://www.maanmittauslaitos.fi/kiinteistot/tietoja-kiinteistoista Kiinteistön omistajatiedot näkyvät lainhuutotodistuksella. Maanmittauslaitokselta voi asiakaspalvelusta tilata maksullisia otteita ja todistuksia. Oheisella Maanmittauslaitoksen sivulla kerrotaan omistajatiedoista http://www.maanmittauslaitos.fi/kiinteistot/tietoja-kiinteistoista/kysy…
Omistajatietojen luovuttamisessa otetaan huomioon julkisuuslain ja henkilötietolain asettamat rajoitukset. Yhden omistajatiedon saa soittamalla Maanmittaushallituksen asiakaspalveluun (puh. 029 530 1110). Kiinteistötunnus pitää selvittää ennen yhteydenottoa http://www.maanmittauslaitos.fi/kiinteistot/tietoja-kiinteistoista/kiin…
Kirjallisesti luovutetut omistajatiedot ovat aina maksullisia, lisäksi yli 10 kiinteistön omistajatiedot sisältävistä selvityksistä peritään maksu. Kysyjän omat omistukset voidaan hakea nimellä tai henkilötunnuksella. Kysyjän on tällöin esitettävä kuvallinen henkilöllisyystodistus ja noudettava tiedot Maanmittauslaitoksen palvelupisteestä (mm. Turku: Itsenäisyydenaukio 2).