Mistä johtuu se, että Googlen hakuosumat heittelee voimakkaasti niin määrältään kuin sisällöltään riippuen hakeeko kotikoneella, koulussa, kirjastossa, eri…

Kysytty

Mistä johtuu se, että Googlen hakuosumat heittelee voimakkaasti niin määrältään kuin sisällöltään riippuen hakeeko kotikoneella, koulussa, kirjastossa, eri maassa, eri kellonaikaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hakupalveluiden eri hakutulokset ovat Johanna Korhosen mukaan (Iloa internetistä, 2003, s.57) seurausta siitä, että alati muuttuvan, nopeasti kasvavan sivumäärän hakemisessa todella voidaan saada eri hetkinä eri tuloksia.
Virallista tietoa Googlen eri hakutuloksista ei ole, koska Googlen hakualgoritmi on salaisuus. Hakualgoritmia parannetaan jatkuvasti, mikä vaikuttaa hakutuloksiin.
Atk-kirjailija Sami Köykän mukaan Googlen hakutulokseen vaikuttavia tekijöitä saattavat olla mm. aiempi hakuhistoria, Googlen käyttämä hakutietokanta, käyttäjän sijainti ja Googlen käyttöliittymän kieli
http://www.pinseri.com/2008/11/22/googlen-erilaiset-hakutulokset/

Googlen omilta sivuilta löytyy lisätietoa hakutulosten määräytymisestä

http://www.google.com/support/webmasters/bin/answer.py?hl=fi&answer=708…